Dubovački planinarski put (DPP)

Ovaj je put PD „Dubovac” osnovalo 21. listopada 1983. godine. Prolazi kroz karlovačko-ozaljsko podbrežje od Ozlja preko Vodenice (538 mnm), Sv. Križa (318 mnm) i planinarske kuće  na Kalvariji do Karlovca. Povezuje dva stara grada: Dubovac u Karlovcu i Stari grad Ozalj. Dugačak je 28 km (7 h) i ima sedam kontrolnih točaka.

Planinaru izletniku pruža užitak u jednodnevnom izletu, prolazeći kroz stara sela s očuvanom arhitekturom starih kuća. Budući da se iz Karlovca pruža veća mogućnost povratka (autobus, vlak) predlažemo da obilaznici krenu iz pravca Ozlja.

Tiskan je vodič (dnevnik) i predviđena je značka. Dnevnici se mogu kupiti kod administratora obilaznice – Ferdinand Kovačić tel. 091/553-8387  kovacic.karlovac@gmail.com, u prostorijama društva ili u objektima u vlasništvu društva.

Tip obilaznice: Vezna

Dužina (sati hoda): 8 sati

Kontrolnih točaka: ukupno 7 (obaveznih: 7)

Kontrolne točke:
6. Planinarska kuća Zvonimir Plevnik
7. Dubovac – stari grad Dubovac

Uvjeti za stjecanje priznanja:
Obilazak obaveznih kontrolnih točaka i obilježavanje žiga u knjižicu obilaznice ili fotografija pored kontrolna točke.

OPIS DUBOVAČKOG PLANINARSKOG PUTA

Ozalj – Vodenica (538 mnm) = 2 sata
Mjesto Ozalj smješteno je 15 km od Karlovca, a poznato je po starom gradu i hidrocentrali otvorenoj 1908. godine. Rodno je mjesto naše najpoznatije akvarelistice Slave Raškaj (1877. – 1906.). Kraj je bogat okolnim vinorodnim terenima (podrumi Vivodine). Tu se nalazi i spilja Vrlovka (udaljena 6,5 km, u Kamanju). U restauraciji Starog grada Ozlja se nalazi žig 1. kontrolne točke (KT) . Odavde krećemo uz autobusnu stanicu i lijevo stepenicama do crkve sv. Vida. Naš put vodi idućih 12-ak minuta kroz zaselak i dalje uz livade i oranice da bi zašavši u šumu skrenuo šumskom stazom uzbrdo (10′) do sela Goršćaki. Od Goršćaka nam predstoji poseban užitak 20-ak minuta blagog uspona kroz lijepu šumu. Put vodi mjestimično rubom šume, uz vinograde i voćnjake, lijevo je pogled na pavlinsko svetište Svetice, a naprijed na greben Vodenice. Stižemo na raskršće gdje put vodi ravno, a lijevo bilom asfaltni put vodi u Svetice, neobaveznu točku našega puta, ali je za preporučiti ako se hoda u etapama. Od raskršća produžujemo 10 minuta u selo Breznik, a iza posljednje kuće za 30-ak minuta uspinjemo se šumskim uskim kolnim putem i pod kraj stazom izbijamo na visoravan te još oko 100 m na sam vrh Vodenice (538 mnm). Na vrhu se nalazi 2. KT i žig u željeznom tuljcu. Sam vrh je velika valovita terasa obrasla vegetacijom, tako da dosta zakriljuje vidike. Na sjevernoj strani vidljiv je najviši predio Žumberačke gore Sveta Gera (1181 mnm), a malo lijevo Mirna gora i Kočevski Rog.

Vodenica (538 mnm) – Hrašće = 1 sat
S vrha se u pravcu Hrašća vraćamo istim putem natrag oko 70 m odakle se odvajamo desno kolnim putem sve niže do nešto šireg zemljanog puta (za kišnih dana blatnjav i izlokan). On nas vodi ispod nasada crnogorice pa je nakon 15 minuta (oprez jer skrećemo desno) drvena ograda preko livade, uz vinograd, na asfaltnu cestu. Cestom idemo do zavoja pa lijevo 10 minuta uz školu, kraj staroga dvorca, u centar Hrašća, do raskršća i autobusne stanice. Žig trenutno ne postoji pa se priznaje fotografija uz 3. KT.

Hrašće – Grdun = 1 sat i 10 minuta.
Iz Hrašća krenemo cestom uz spomen-obilježje i dalje uz lovački dom. Prije prve kuće u Biričkoj Gorici skrenemo desno niz put oko 70 m gdje ga napuštamo silazeći stazom uz vinograd. Spuštamo se niz livadu do dna korita pa usponom ulazimo u selo Vrbanska Draga, nakon 30 minuta hoda iz Hrašća. Put vodi dalje kroz selo i slijedi drugo spuštanje oko 10 minuta do dna drage gdje prelazimo slabi potočić dižući se šumskom stazom na bilo gdje produžimo uz sjenokošu i voćnjak u zaselak Vrbani ili Ćolovići. Na drugome brijegu vidi se selo Grdun u koje stižemo za 15 minuta putem uz voćnjake, vinograd i šumu, a pred kraj cestom do kuće kbr. 60 Drage Blažuna, gdje se nalazi 4. KTi žig.

Grdun – Završje = 40 minuta.
Iz Grduna produžimo kolnim putem kroz voćnjak te cestom pokraj par vikendica,  stigavši do prvih kuća Basarskog sela za 12 minuta. S ceste skrenemo seoskim putem ispod sela i oranica te nam se iza zavoja, nalijevo otvara vidik na lijep krajolik Svetog Križa, dominantnog brijega s okolnim zaseocima. Put dalje silazno vodi kroz makiju, bujad i breze, strmo dolje do Pasjeg potoka koji presahne za sušnog doba. Za silazak nam treba blizu 15, a daljnjih 12 minuta  prelazimo most i uspinjemo se šumskim putem na cestu te lijevo stižemo do osnovne škole gdje se u kutiji nalazi žig 5. KT. Od mosta krenemo asfaltnom cestom da bi nakon 50-60 m skrenuli desno dolje na livadu. Nastavljamo lijevim rubom šume oko 10′ do mjesta gdje se livada račva lijevo. Idući sredinom te lijeve livade, nakon 25 minuta uspnemo se kroz šumu na cestu i malo niže siđemo do škole u Završju.

Završje – planinarska kuća na Kalvariji = 1 sat i 45 minuta
Od škole krenemo kraj kapelice desnim kolnim putem uzbrdo uz nekoliko kuća i nakon 10 minuta uspnemo se livadom na vrh Sveti Križ (318 mnm) gdje se nalazi crkva s grobljem. Sveti Križ slovi kao najljepši vidikovac na trasi jer s njega vidimo prethodni i sljedeći dio puta, a s tjemena brda ukazuju nam se lijepi vidici na Kočevski Rog, Žumberačko gorje, Petrovu goru, Ličku Plešivicu, Klek… S vrha silazimo uz groblje pa malo niže preko livade, lijevo na kolni put kojim dolazimo u selo Belavić. Potom se spuštamo 5 minuta niz krševit put do dna gdje se nalazi izvor pitke vode. Put dalje vodi mostićem preko potoka, zatim uzbrdo 10 minuta do prijevoja i lijevo do sela Ljubenko. Iznad sela produžujemo hrptom brijega oko 25 minuta silaskom kroz selo Prašini te niže uz školu na povijesnu cestu Lujzijanu po kojoj preko mosta na rijeci Dobri stižemo do buffeta „Kod Franca” te zadružnog doma u kojemu je trgovina. Tu se nalazi i autobusna stanica na Kalvariji, gdje se nalazi 6. KT i žig.

Planinarska kuća na Kalvariji – Stari grad Dubovac = 50 minuta
Posljednja dionica našega puta vodi nas uglavnom hladovinom, po stazama lijepe šume, većinom kestena, hrasta i bukve. Tu dionicu mogli bismo podijeliti na tri dijela, svaki otprilike 15 – 20 minuta hoda. Prvi dio vodi od kuće na bilo i silazi na asfaltnu cestu u Tičarnici, gdje pokraj vojnog objekta krenemo desno u šumu. Nakon 200 m strmo se uspinjemo na bilo i nakon više zavoja spuštamo se u blizinu pogona plastičnih proizvoda. Još nam ostaje 15 minuta hoda da se uspnemo šumom u zaselak Zagrad i dođemo cestom do Starog grada Dubovac gdje je zadnja 7. KT i žig Dubovačkog planinarskog puta. Ovdje ćemo naći ugodan odmor i osvježenje u restauraciji. S Dubovca silazimo križnim putem kraj crkve na ulicu Dubovac, odakle polaze autobusi svakih sat vremena ili idemo pješke 20minuta do središta Karlovca.

Planinarska kuća „Zvonimir Plevnik“ na Kalvariji ili jednostavno Kalvarija, nalazi se na periferiji grada Karlovca i dugogodišnje je omiljeno sastajalište planinara. Udaljena je 5,1 km od centra grada (cestom).

Kuća ima ugodan dnevni boravak, malu kuhinju, natkrivenu terasu i prostranu okućnicu. Cestovni asfaltirani prilaz vodi do parkirališta u neposrednoj blizini kuće. Ima struju i vodu. Kuća je kontrolna točka Dubovačkog planinarskog puta.

Kuća se otvara vikendom i radnim danom uz najavu. Također uz najavu postoji mogućnost opskrbe  hranom i pićem.

U nuždi je  moguće prespavati u kući uz vlastiti podmetač (karimat) i vreću za spavanje. Pored kuće ima mjesta za šator.