Dubovački planinarski put ( DPP )

Ovaj je put PD “Dubovac” osnovalo 21.10.1983.g.  Prolazi kroz karlovačko-ozaljsko podbrežje od Ozlja preko Vodenice (538 m), Sv. Križa (318 m) i planinarske kuće  na Kalvariji do Karlovca. Povezuje dva stara grada: Dubovac u Karlovcu i stari grad Ozalj. Dugačak je 28 km (7 h) i ima 7 kontrolnih točaka.
 Administrator obilaznice je Ferdinand Kovačić  tel.  091 553 8387 , kovacic.karlovac@gmail.com

Tiskan je vodič-dnevnik i predviđena je značka. Dnevnici se mogu kupiti u prostorijama društva ili u objektima u vlasništvu društva. Također ih se može naručiti u društvu. Cijena je 30 kn.Skica Dubovačkog planinarskog puta je u prilogu na dnu stranice( DPP_inkom600.png ).

Planinaru izletniku pruža užitak u jednodnevnom izletu, prolazeći kroz stara sela s očuvanom arhitekturom starih kuća.  Kako se iz Karlovca pruža veća mogućnost povratka (autobus, vlak) predlažemo da obilaznici krenu iz pravca Ozlja.
Opis Dubovačkog planinarskog putaOzalj – Vodenica (538 m) = 2h. Mjesto Ozalj smješteno 15 km od Karlovca, poznato je po starom gradu, hidrocentrali (otvorena 1908. god), rodno je mjesto naše najveće akvarelistice Slave Raškaj (1877 – 1906). Kraj je bogat okolnim vinorodnim terenima (podrum Vivodina). Tu se nalazi i spilja Vrlovka (udaljena 6,5 km u Kamanju).Prvi kontrolni žig nalazi se u restauraciji Starog grada Ozlja. Odavde krećemo uz autobusnu stanicu i lijevo stepenicama do crkve sv. Vida. Ispred crkve naš put vodi 12′ kroz zaselak i dalje uz livade i oranice da bi zašavši u šumu skrenuo šumskom stazom uzbrdo 10′ do sela Goršćaki. Od Goršćaka nam predstoji poseban užitak 20-ak minuta blagog uspona kroz lijepu šumu na bilo gdje put vodi mjestimično rubom šume, uz vinograde i voćnjake, pogledom lijevo na zdanje Svetica, a naprijed na greben Vodenice. Nakon 20′ stižemo na raskršće gdje naš put vodi ravno, a lijevo bilom asfaltni put vodi u Svetice, neobaveznu točku našeg puta, ali je za preporučiti ako se hoda u etapama.Od raskršća produžujemo 10′ u selo Breznik, a iza posljednje kuće za 30′ uspinjemo se šumskim uskim kolnim putem i pod kraj stazom izbijamo na visoravan i još oko 100 m na sam vrh Vodenice (538 m). Na vrhu se nalazi druga kontrolna točka i žig u željeznom tuljcu. Sam vrh je velika valovita terasa obrasla vegetacijom, tako da dosta zakriljuje vidike. Na sjevernoj strani vidljiv je najviši predio Žumberačke gora sv. Gera (1181 m), a malo lijevo Mirna gora i Kočevski Rog.Vodenica (538 m ) – Hrašće =1h. S vrha u pravcu Hrašća vraćamo se istim putem natrag oko 70 m odakle se odvajamo desno kolnim putem sve niže do nešto šireg zemljanog puta (za kiše blatnjav i izlokan), koji vodi ispod nasada crnogorice pa nakon 15 minuta/oprez skrećemo desno / drvena ograda preko livade uz vinograd na asvaltnu cestu.Cestom do zavoja pa lijevo 10 minuta uz školu kraj starog dvorca u centar Hrašća do raskršća i autobusne stanice.Žig trenutno ne postoji.Hrašće – Grdun = 1 h 10′. Iz Hrašća krenemo cestom uz spomen obilježje i dalje uz lovački dom i prije prve kuće u Biričkoj Gorici skrenemo desno niz put oko 70 m odakle napuštamo put silazeći stazom uz vinograd. Spuštamo se niz livadu do dna korita, pa usponom u selo Vrbanska Draga – nakon 30′ hoda iz Hrašća. Put vodi dalje kroz selo i slijedi drugo spuštanje oko 10′ do dna drage gdje prelazimo slabi potočić dižući se šumskom stazom na bilo gdje produžimo uz sjenokošu i voćnjak u zaselak Vrbani ili Ćolovići. Na drugom brijegu vidi se selo Grdun u koje stižemo za 15′ putem uz voćnjake, vinograd i šumu, a pred kraj cestom do kuće kbr. 60 Drage Blažuna, gdje se nalazi 4. KT i žig.Grdun – Završje = 40′. Iz Grduna produžimo kolnim putem kroz voćnjak te cestom pokraj par vikendica.Stigavši do prvih kuća Basarskog sela za 12′. S ceste skrenemo seoskim putem ispod sela i oranica te iza zavoja na lijevo otvara nam se vidik na lijep krajolik sv. Križa, dominantnog brijega s okolnim zaseocima. Put dalje vodi sve u silazu kroz makiju, bujad i breze strmo dolje do Pasjeg potoka, koji presahne za sušnog doba. Za silaz nam treba blizu 15′, a daljnjih12′ prelazimo most i uspinjemo se šumskim putem na cestu i lijevo stižemo do osnovne škole gdje se u kutiji nalazi 5. kontrolni žig.Od mosta krenemo asfaltnom cestom da bi nakon 50-60 m skrenuli desno dolje na livadu i nastavljamo lijevim rubom šume oko 10′ do mjesta gdje se livada račva na lijevo. Idući sredinom te lijeve livade nakon 25′ uspnemo se kroz šumu na cestu i malo niže siđemo u planinarsku kuću naZavršje – planinarska kuća na Kalvariji = 1 h 45′. Od škole krenemo kraj kapelice desnim kolnim putem uzbrdo uz nekoliko kuća i nakon 10′ uspnemo se livadom na vrh sv. Križ (318 m) gdje se nalazi crkva s grobljem. Sv. Križ slovi kao najljepši vidikovac na trasi jer s njega vidimo prošli i sljedeći dio puta, a s tjemena brda ukazuju nam se lijepi vidici na Kočevski Rog, Žumberačko gorje, Petrovu goru, Ličku Plešivicu, Klek…S vrha silazimo uz groblje pa malo niže preko livade lijevo na kolni put kojim dolazimo u selo Belavić. Iza sela spuštamo se 5′ niz krševit  put do dna gdje se nalazi izvor pitke vode. Put dalje vodi mostićem preko potoka, zatim uzbrdo 10′ do prijevoja i u lijevo do sela Ljubenko. Iznad sela produžujemo hrptom brijega oko 25′ silaskom kroz selo Prašini te niže uz školu na cestu (Lujzijana) po kojoj preko mosta na rijeci Dobri stižemo do buffeta “Kod Franca” i zadružnog doma u kojem je trgovina. Tu se nalazi i autobusna stanica. Kalvariji, gdje se nalazi 6. KT i žig.Planinarska kuća na Kalvariji – stari grad Dubovac = 50′. Posljednja dionica našeg puta vodi nas uglavnom hladovinom, po stazama lijepe šume, većinom kestena, hrasta i bukve. Tu dionicu mogli bi podijeliti na tri dijela, svaki otprilike 15 – 20′ hoda. Prvi dio vodi od kuće na bilo i silazi na asfaltnu cestu u Tičarnici, gdje pokraj vojnog objekta krenemo desno u šumu. Nakon 200 m strmo se uspinjemo na bilo i nakon više zavoja spuštamo se u blizinu pogona plastičnih proizvoda. Još nam ostaje 15′ hoda da se uspnemo šumom u zaselak Zagrad i dođemo cestom do starog grada Dubovac gdje je zadnja 7. KT i žig dubovačkog planinarskog puta. U starom gradu naći ćemo ugodan odmor i osvježenje u restauraciji.Sa starog grada silazimo križnim putem kraj crkve na ulicu Dubovac, odakle polaze autobusi svakih sat vremena ili pješke do središta Karlovca 20′.