08.02.2020.,Pregrada – Veliki Tabor

Izlet u Hrvatsko zagorje s raznovrsnim sadržajem . Bit će prilike za otisnuti poneki žig Hrvatske planinarske obilaznice kao i pogledati vrijedne spomenike povjesne arhitekture.Uza sve to nadamo se ugodnoj hodnji zagorskim bregovitim krajem .

Izvješće s izleta Pregrada-Veliki Tabor

Hrvatsko Zagorje 08. veljače 2020. godine            Izvijestio :Darko Gabrek

56 planinara PD “Dubovac” iz Karlovca uputilo se dana 08.veljače put Hrvatskog Zagorja, točnije podrjućje Desinića i Pregrade. Krenuli smo u 07,00 sati puni energije i želje za istraživanjem nepoznatog. Autobus, posebna prića, odličan nisam skoro išao na planinarenje ovako super busom ali i luksuz ima svoju cijenu a to je oko 2 sata dužeg planinarenja jer bus zbog veličine nije mogao blizu Velikog tabora ni blizu Vinagore.
I tako nešto poslije pola 9 dolazimo do Grešne gore i pješke uzbrdo dolazimo do dvorca Veliki Tabor, kupnja karata i upoznavanje s gospođom Kristinom Pavlović, kustosicom muzeja i osobom koja nas je vodila kroz dvorac i to na način da uopće nismo shvatili da smo u dvorcu proveli dva sata, predivno i zato veliko hvala Kristini. Slikanje i povratak do busa gdje nas čeka gospodin Davor Rogina, vodič iz PD “Kunagora” Pregrada, koji preuzima vođenje te autobusom idemo do Trnovca Desiničkog i tada kreće planinarenje. Bus u Pregradu a mi prema Vinagori gdje stižemo oko 12,30 gdje smo dočekani s dvije velike termosice (jedna s vrućim čajem a druga sa kuhanim vinagorskim vinom) i domačim župnikom g. Dragecom Gereciem koji nas je proveo kroz povijest i sadašnjost crkve “Gospe Vinagorske”, slikanje i oko pola 2 krećemo preko pitomih zagorskih bregi gdje na usponima mnogi “ispuštaju dušu”, te oko 16,00 sati prvi planinari stižu do planinarskog  doma Kunagora i opet iznenađenje. Ne samo da je dom po dogovoru otvoren već i mimo dogovora domaćini skuhali odličan grah, papanje, druženje slikanje i oko pet spuštamo se do Pregrade. Dolaskom do “Zagorske katedrale” dočekani smo od g. Ivana Mikeca, župnika “Zagorske Katedrale” koji nam na svoj specifičan način kroz humor pojašnjava povijest i bogatstvo koje ta crkva i spomenik imaju, Poslije sat vremena provedenih na okrijepi u 19,00 sati krećemo put Karlovca gdje stižemo nešto poslije 20,00 sati. Odličan izlet, gotovo svi kažu a za to treba zahvaliti djelatnicima muzeja – dvorca Veliki Tabor, gospođi Dečman ravnateljici muzeja koja nam je osigurala stručno vođenje i to u osobi Kristine Pavlović, Davoru Rogini koji nam je olakšao vođenje, ekipi na planinarskom domu kao i župnicima Dragutinu Gereci na Vinagori i Ivanu Mikecu u Pregradi pomoćnim vodičima Miri Palajsi i Damiru Starešiniću, planinarima i glavom vodiču Darku Gabreku .