MPŠ 2021 dolina Slapnice

IZVJEŠTAJ:

Subotnje prohladno jutro, maglovito, parkiralište pred McDonald’som, kraći info o putu, smjestili se u 14 automobila, ka svadba, krećemo prema dolini Slapnice, bez kavice u Krašiću.

Zaustavljamo se pred Pribićkim dvorcem, idemo vidjeti na otočiću s jezercem, smještenu grkokatoličku Crkvu Blagovijesti. Onu s crnim kupolama i zlatnim ornamentima pored koje prolazimo kad idemo na Vodice a da se nikad ne sjetimo zaviriti unutra ……a trebalo bi. Župnik Nenad Krajačić, ispunjen zadovoljstvom što nas toliko ima, upoznaje nas je sa životom na ovom području, suživotu grkokatolika i katolika, o dva brata ili dvije sestre, samo u različitoj odjeći, jer grkokatolici i rimokatolici imaju ista vjerovanja, sakramente i vrhovnog vladara – papu. Ali imaju različite obrede.

Polustano izlaganje preletilo, zahvaljujemo se župniku Krajačiću, da je još takvih ljudi koji zrače „pozitivom“ kako bi mladi rekli.

Pred Medven dragom skrećemo u dolinu Slapnice, prolazimo kamenolom idemo do ribičke kuće, „svadba“ se uparkirala, uzimamo opremu, poprilično friško, ma probija se sunce, koji mir, tišina, samo zvuk vode…idemo dokle nas noge nose, većina školaraca naprijed, puni snage. Odustajemo od uspona na Vranjački slap, porušeno drveće, klisko je. Laganom hodnjom, razgovorom s klincima, fotkanjem malih slapova, kristalnih, tirkiznih, potok, slap, potok, slap i evo nas na Matinom mostu. Mate je ovdje živio  imao je mlin, a i sagradio je i brinuo se o starom drvenom mostu, danas izazovu za klince. Doduše nije se kretao asfaltiranim putem….oprezno hodamo prema slapu Brisalo, ne čuje se huk slapa, ulazimo u amfiteatar, bazen podno slapa koji daje znakove života….slikanje podno slapa, sve je krasno…. ma fali vode, vraćamo se prema Matinom mostu. Sjedamo na cestu, otvaraju se ruksaci, treba nešto i popapati.

Idemo i do Draganovog mlina…..nakon dvadeset minuta „asfaltnog hoda“ kao da smo došli u bajku, sve zeleno, žubor Slapnice, mlin, uređen, evo i bake Nade, jedinog stanovnika ovdje. Laganim korakom spušta se u mlin i na naše zadovoljstvo pokreče ga, većini prvi susret sa mlinom koji radi…..školarci se razmilili na sve strane, roditelji zasjeli pod sjenicu, na livadu pored, domaći napitak u giru, odmaramo, nažalost čuje se zov realnosti. Moramo natrag, roditelji imaju obveza, neki rade navečer, neki imaju treninge, obveza ka u priči. Istim putem, taj asfalt…umara, za sat i po smo kraj automobila. Rastanak brzinski, auti odjuriše svaki na svoju stranu…Bilo je lijepo, prošetali smo dolinom gotovo 13 km, udahnuli pravog zraka, sva sreća uglavnom  nije bilo signala, dolina zove na ponovni dolazak, slapova radi.

Izlet pripremili i vodili :

vodič Krešimir Fajdić , vodič pripravnik Davor Špac

NAJAVA:

Planinarsko društvo „DUBOVAC“ Karlovac za polaznike Male planinarske škole „Klinci i klinceze 2021“ i članove HPS-a, organizira izlet u dolinu Slapnice